SUZUKI – första val i klassen kompakta bilar

Baserat på 2015 års statistik på den globala försäljningsvolymen av kompaktbilar från IHS Automotive, ett av de ledande marknadsundersökningsföretagen, är Suzuki det mest omtyckta varumärket.

Som visas nedan är Suzuki förstavalet när det gäller kompaktbilar i segmenten A och B (enligt IHS´definition).

Global försäljning 2015 i klassen kompaktbilar

Varumärke Försäljning Marknadsandel
Suzuki 2.545.745 10,3%
General Motors 2.113.899 8,5%
Hyundai 2.065.443 8,3%
Honda 1.961.074 7,9%
Toyota 1.808.150 7,3%
Renault 1.773.397 7,2%
Volkswagen 1.514.847 6,1%
SAIC-General Motors-Wuling 1.509.688 6,1%
Fiat 1.314.076 5,3%
Ford 1.159.073 4,7%
Total 24.776.115 100,0%

x/ De synpunkter, åsikter och konstaterande som uttrycks i detta dokument är Suzukis och delas inte nödvändigtvis av IHS.

Ladda ner pressmeddelande som PDF

Bertel Andrén Pressmeddelanden