14 oktober 2016

SUZUKI - första val i klassen kompakta bilar

Baserat på 2015 års statistik på den globala försäljningsvolymen av kompaktbilar från IHS Automotive, ett av de ledande marknadsundersökningsföretagen, är Suzuki det mest omtyckta varumärket.

Som visas nedan är Suzuki förstavalet när det gäller kompaktbilar i segmenten A och B (enligt IHS´definition).

Global försäljning 2015 i klassen kompaktbilar

Varumärke | Försäljning | Marknadsandel
Suzuki | 2.545.745 | 10,3%
General Motors | 2.113.899 | 8,5%
Hyundai | 2.065.443 | 8,3%
Honda | 1.961.074 | 7,9%
Toyota | 1.808.150 | 7,3%
Renault | 1.773.397 | 7,2%
Volkswagen | 1.514.847 | 6,1%
SAIC-General Motors-Wuling | 1.509.688 | 6,1%
Fiat | 1.314.076 | 5,3%
Ford | 1.159.073 | 4,7%
Total | 24.776.115 | 100,0%

x/ De synpunkter, åsikter och konstaterande som uttrycks i detta dokument är Suzukis och delas inte nödvändigtvis av IHS.

Ladda ner pressmeddelande som PDF

Fler nyheter

Ta del av alla våra nyheter och pressmeddelanden i arkivet.

Fyll i din e-postadress så skickar vi alla broschyrer till dig.